גן אירועים פתוח? או אולם סגור, מה עדיף?

גן אירועים פתוח? או אולם סגור, מה עדיף?

מתכננים להתחתן בקרוב ולא יודעים כיצד להתחיל?

בחירת מקום לחתונה הינה השלב הראשון שמומלץ לסגור. רבים תוהים איזה סוג של מקום לחתונה יתאים להם יותר, אין לכך תשובה קצרה המספקת מענה לעניין, אך ניתן בהחלט לפרוט את השיקולים שיש לקחת בבחירת מקום האירוע וכן את החסרונות והיתרונות של כל אחת מהאפשרויות הבחירה.

לפני בחירת המקום לחתונה, יש לשקלל מספר גורמים חשובים כגון: תאריך האירוע ומזג האוויר הצפוי (חורף / קיץ), מספר המוזמנים המשוערך, אופי החתונה והקהל וכמובן התקציב שמוכנים להשקיע ביום החתונה. רק אחרי שציינתם את הנתונים הראשוניים הללו אפשר לבחון את נושא המיקום.

קישוט למרכז השולחן - גן הפקאן

אולם אירועים בשרון:

כאשר עורכים חתונה באולם סגור, אין השפעה של מזג האוויר מה שעוזר בהפחתת המתח בהתכווננות לקראת האירוע אין חשש אם ירד גשם או אם יהיה יום שרב. אולם האירועים תמיד יהיה ממוזג בקיץ ומחומם בחורף ויתאים את הטמפרטורה לפי הצורך. זהו יתרון גדול למתחתנים בתקופות בהם סיכוי מסוים לגשם ו/ או חמסינים.

אולם אירועים יכול להתוות אופן אינטימי יותר לחתונה כיוון שהאורחים אינם יכולים "להתפזר" כמו בגן אירועים ובו מרחבים פתוחים.

במידה ומתוכננת פעילות מיוחדת לאירוע, כגון הקרנת סרט או הופעה, האפשרויות המוצעות באולם הן בדרך כלל נוחות יותר, כיוון שברוב המקומות הסגורים ישנו ציוד מובנה כגון מסך, מקרן ותאורה מיוחדת וכן האפשרות לראות ולשמוע את הפעילות המוצגת היא טובה ואיכותית יותר.

חסרונות:

  • האקוסטיקה באולם אירועים בד"כ פחות טובה ולעיתים מוזיקה מרחבת הריקודים עוטפת את כל מקומות הישיבה באולם.
  • ישנם אולמות אירועים המאפשרים 2 אירועים באותו ערב עם פיצול של האולם ל-2 חלקים. לעיתים אורחים יכולים לשמוע רעשים מכיוון החתונה השנייה שנערכת באותו ערב.
  • באולם אירועים סגור גם תקרה נמוכה, עלולה להיווצר תחושת צפיפות מסוימת, עקב שטח חלל קטן אל מול מספר מוזמנים גדול.
  • לעיתים באולמות סגורים ניתן להריח את ריחות המטבח המבשל באותו זמן לאורחים (רצוי לבדוק את זה באירוע אמיתי).

גן אירועים בשרון:

  • יתרונותיו הבולטים של גן אירועים הם כמובן מרחבים פתוחים וירוקים ללא אויר מזגנים. אווירת ה"בחוץ" מספקת קצת יותר קלילות באירוע ולרוב, המרחבים בגן יהיו גדולים יותר ולא תורגש צפיפות
  •  גודלו של גן האירועים בשרון מאפשר לאורחים לבחור האם לשהות בקרבת הרמקולים או במרחק מרחבת הריקודים ובכך לשלוט בעצמת הרעש המתאימה להם ואף לקיים שיחות אישיות ושקטות יותר עם שאר המוזמנים.
  • בגן אירועים פתוח, ברוב המקרים המטבח מרוחק יותר ממרכז האירוע ולא יהיה ריח של מטבח באפם של האורחים
  • גן אירועים בד"כ יכול להכיל יותר אורחים ולכן אם אתם מתכננים חתונה גדולה, כדאי לבחון אפשרות זו.

חסרונות:

  • חסרונו הבולט של גן אירועים פתוח הוא כמובן מזג האויר. בחודשי הקיץ עלול להיות חם מאד, אפילו אם החתונה נערכת בערב. בחורף עלול כמובן לרדת גשם או רוח חזקה עלולה לנשוב, דבר היכול לפגום בארוע ולכן יש לקחת בחשבון את התאריך בו נערכת החתונה.

ישנם מקומות המשלבים את 2 האפשרויות – גן אירועים פתוח בשילוב אולם מקורה ובהם ניתן לערוך חתונה בכל מזג אוויר. כך לזוג ישנה האפשרות לבחור את העונה המתאימה להם ביותר והמקום יתאים את עצמו לפי מזג האוויר- אם יהיה חם מידי, יופעלו המזגנים באולם ואורחים יוכלו ליהנות מקבלת פנים בגן פתוח וממיזוג באולם. אם יהיה יום גשום במקרה של חתונת חורף, האולם יחומם ויתאים עצמו לאורחים.

מקום ייחודי המאגד בתוכו את שתי אפשרויות הבחירה הוא גן הפקאן – גן אירועים בשרון ובו ניתן לערוך חתונות ואירועים ולשלב גן פורח ומרהיב ביופיו, עם אולם מקורה וממוזג עם קירות שקופים ואין סוף צמחייה המספקים תחושה של "בחוץ". מיקומו הייחודי של גן הפקאן בלב השרון, מספק נקודה גיאוגרפית נוחה לבאים מצפון ומהדרום לכן הינו אפשרות נהדרת לעריכת חתונה.

אז לסיכום – גן אירועים בשרון, או אולם סגור בשרון, תחת כיפת השמיים או מתחם מקורה, רק אתם כזוג יודעים מה האפשרות המתאימה לכם ביותר, ובמידה וישנה מחלוקת, תמיד ישנם מקומות בהם ניתן לשלב בין העולמות ולקלוע לרצון כולם.

והכי חשוב, שיהיה במזל טוב!

התחל צ'אט
רוצים לדבר איתנו?
היי 👋
אוכל לעזור לך?