חתונה קטנה ואינטימית או אירוע גדול וגרנדיוזי?

חתונה קטנה ואינטימית או אירוע גדול וגרנדיוזי?

לאחר הצעת נישואים וקבלת ההחלטה לערוך אירוע חתונה, רוב הזוגות הצעירים יתלבטו בהחלטה הקשה הזו- חתונה קטנה? או גדולה?. לרוב, החתנים ירצו אירוע קטן ושקט, ואילו כלות רבות, במיוחד אלה שכבר תכננו את חתונתן לפרטי פרטים לפני שנים, חולמות על אירוע גדול ומושקע.

זוג שבחר בגן אירועים במרכז

ישנן טענות רבות בעד ונגד וכמובן אילוצים אובייקטיביים אילו ואחרים. הנה רק כמה מהטענות שסביר להניח שכבר עלו בראשכם:

אירוע קטן הוא זול בהרבה לעומת אירוע גדול – נכון שגודל האירוע הינו פקטור משמעותי מהעלות הכללית, ונכון שכל מנה עולה לא מעט כסף, אבל ישנם גם לא מעט פקטורים שאינם תלויים בגודל האירוע, אלא מהווים עלות קבועה, כגון עלות שירותי הדי. ג'יי או הלהקה, עלות שמלת כלה וחליפת חתן, עלות שירותי הצילום ועוד.

 אני רוצה אירוע קטן, אך כל גני האירועים בשרון ובמרכז, גדולים מדי ואינם מתאימים לאירועים המיועדים ל100-200 איש. לרב הטענה הזו אכן נכונה, אבל גם כאן ניתן למצוא כמה פרצות בכללים המקובלים:

1. אם אתם מתעקשים על חתונה דווקא בגן אירועים במרכז או בשרון, נסו לבחור תאריכים פחות פופולריים (כמו בימים הצמודים לתחילת חג הפסח, בעונת החורף או בימי שישי). ישנם גנים שיסכימו לערוך אירוע קטן יותר בתאריכים אלה.

2. אם אתם מוכנים לחשוב מחוץ לקופסא ולא נעולים דווקא על גן אירועים לחתונה שלכם, ישנם לא מעט אולמות קטנים, מסעדות עם חצרות מקסימות ואפילו פרדסים ומקומות אחרים בטבע, בהם ניתן לערוך אירוע קטן.

 אירוע קטן, קל יותר לתכנן – לרב אין הבדל בין תכנון חתונה גדולה לבין תכנון חתונה קטנה. הרי בשני המקרים אתם חייבים לבחור את אותם הספקים – מקום החתונה, מוזיקה, צילום, הזמנות, עיצוב ועוד… השלב היחידי הפשוט יותר כאשר מדובר באירוע קטן בן 100-200 משתתפים, הוא שלב הזמנת האורחים וסידור האורחים סביב השולחנות. אך לעומת כלל התכנונים הכרוכים באירוע החשוב בחייכם, זה כמו טיפה בים. 

חתונה גדולה  אמנם עולה יותר, אך לרוב, גם משתלמת יותר – אולי זה נשמע מעט אבסורדי, אך לעתים קרובות, עובדה זו היא נכונה. כמו בכל תחום, גם עם ספקי האירועים ניתן להתמקח, וככל שאתם מזמינים אירוע גדול יותר, אתם בעלי כוח מיקוח רב יותר. לעתים קרובות תוכלו להוזיל את עלות האולם או גן האירועים, או לקבל מבעל המקום הטבות כגון שירותי בר או שירותי עיצוב מקצועיים. חישבו היטב איזו מהאפשרויות עדיפה עבורכם, לפני שאתם מגיעים לשלב המיקוח על מנת להוביל את השיחה לכיוון המתאים לכם.

מן הצד שני, אל תשכחו שבאירוע גדול אתם זקוקים לצוות צילום גדול יותר ומומלץ לשקול גם צוות מוזיקה מורחב עם שתי עמדות די.ג'יי.

 הטיפ שלנו לכלל הזוגות הצעירים הנמצאים בשלב תכנון החתונה הוא לנסות וליהנות מהתהליך, בין אם אתם בעלי משפחה גדולה ומספר חברים גדול אותם אתם מתכננים לארח ביום הגדול, ובין אם אתם מתכננים רק "משהו קטן" לחברים הקרובים –  אף פעם אל תאפשרו לתכנון המורכב של אירוע החתונה לגרום למתח ולויכוחים ביניכם.

התחל צ'אט
רוצים לדבר איתנו?
היי 👋
אוכל לעזור לך?