טיפים לבחירת אוכל ומנות לחתונה בשרון

טיפים לבחירת אוכל ומנות לחתונה בשרון

מזל טוב!

החלטתם לקדם את היחסים בינכם ולקבוע בית בישראל. עכשיו מתחיל המסע בבחירת גן אירועים או אולם ועוד ספקים רבים שילוו אתכם במהלך היום המיוחד בחייכם. אז בין אם החלטתם על חתונה בחורף או בקיץ, בחוף הים, באולם סגור או בגן אירועים פורח, במרכז הארץ, בדרום או אולי בגן ארועים בשרון, התפריט אותו תבחרו להגיש לאורחים, פעמים רבות יקבע את הטון בחתונתכם ובמקרים רבים יכריע האם וכמה ייהנו האורחים באירוע כולו.

אז איך בוחרים תפריט מנצח, כזה שיתאים לטעמם של האורחים וישלח אותם הביתה שבעים ומרוצים? החלטנו להביא בפניכם כמה טיפים מניסיון של שנים בעולם האירועים בכלל והחתונות בפרט:

קייטרינג בראף

מזג אויר:

לכל עונה יש את המאכלים המתאימים לה יותר ולכן יש לקחת נושא זה בחשבון לפני בחירת תפריט האירוע – לדוגמה: לימי הקיץ החמים במידה ומתחתנים בגן אירועים בשרון, בחירת תבשילי קדירה או מרקים פחות מתאימים ועדיף לבחור במנות קלילות יותר או לפחות כאלה שלא יגרמו לאורחים להזיע עוד לפני שהתחילו לרקוד.

מנות פתיחה:

האמרה הידועה שהרושם הראשוני הוא הקובע, נכונה גם בתחום הקולינרי. אם מנות הפתיחה יהיו מוצלחות ומרשימות, סביר להניח שהאורחים ייהנו מהאוכל שיוגש בהמשך וכמובן שיהיו שבעים יותר ומרוצים. אל תוותרו על החלק הזה בחתונה, זו הזדמנות טובה להרשים.

מגוון מנות:

ככל שהמנות יהיו מגוונות יותר, כך סביר להניח שיקלעו לטעם של רוב אורחי החתונה. הקפידו לבחור גם בשר בקר וגם עוף ודגים, כמה מנות צמחוניות, אולי מנה טבעונית (זה הטרנד היום וכדאי לשים לב לכך) ואולי אפילו מנות נטולות גלוטן. תנו לאורחים תחושה שחשבתם עליהם  וכמובן מגוון תוספות למנות העיקריות יהפכו את התפריט לכזה שירצה כל סוג של קהל, צעיר, מבוגר ובעל העדפות קולינריות מגוונות ושונות.

טעם:

על טעם וריח אולי אפשר להתווכח אבל הויכוח יעשה פשוט בהרבה במידה וטעימות מקדימות יערכו טרם החתונה. קחו את האנשים הקרובים עליכם שאתם סומכים עליהם ותאמו עם גן האירועים שלכם יום של טעימות מכל המנות שמציע הקייטרינג. גם כאן, לפעמים כדאי לבחור מנות שלא בהכרח לטעמכם האישי, אך יכולות לקצור שבחים כשיוגשו לשולחן.

הגשה לשולחנות או בופה פתוח?

הוויכוח עתיק היומין מה היא צורת ההגשה המועדפת – בופה או הגשה אישית לשולחן לא יפתר כאן לצערינו. אין נכון או לא נכון בעניין זה ולכל זוג או קהל מוזמנים תתאים צורת הגשה אחרת. ישנם אורחים אשר יעדיפו לבחור בזמנם החופשי כמה ומה יאכלו וישנם כאלה שישמחו שמלצרים יגיעו אליהם. לכן, רק הזוג המתחתן יוכל לדעת איזו צורת הגשה תתאים לטעמם של רוב אורחיו.

תפריט ילדים:

במידה ולאירוע מוזמן גם קהל המורכב מכמות נכבדה של ילדים עדיף שיהיו לפחות כמה מנות "שילדים אוהבים" כמו שניצלונים או המבורגר לדוגמה, שישביעו את העוללים הרעבים וכך יוכלו ההורים להיות פנויים יותר ליהנות באירוע.

קינוחים ומנות אחרונות:

זיכרון מתוק מהחתונה שלכם יכול בהחלט להיות קשור לקינוח אותו אכלו האורחים בסיום החתונה. הקינוח הוא ה"גראנד פינאלה" וככזה, השקעה בקינוח היא השקעה נבונה. קהל האורחים מצפה תמיד לקינוח ולכן חשוב לדאוג למגוון כזה שיתאים גם לחובבי השוקולד וגם לחובבי הוניל. וכמובן שקינוחים המותאמים לילדים כגון גלידה או כזה המעוטר בסוכריות צבעוניות (ראה סעיף ילדים) יכול לשמח מאד גם את הילדים וגם את ההורים. וגם כאן ניתן לבחור האם הקינוח יוגש בעמדה מיוחדת או ע"י מלצרים המסתובבים בין האורחים.

התייעצו עם השף:

שף הקייטרינג ומנהל האירועים בגן האירועים, מכירים היטב אילו מנות "נצרכות" יותר ואהובות יותר, ואילו פחות. כדאי להקשיב להם וללמוד מהניסיון שלהם.

גימיקים והפתעות:

אלמנטים נוספים שיכולים להעשיר ולשבח את החתונה, הן הפתעות קולינריות כגון דוכן מזון שיפציע בחצות ויספק מזון קל לקהל האורחים ברחבת הריקודים שכבר הספיקו לשכוח שאכלו לפני שעה קלה.

אז שיהיה במזל ובתיאבון, אל תחששו יותר מידי מיום החתונה, הוא צריך להיות כייף ושמח. תבלו ותיהנו

מזל טוב

התחל צ'אט
רוצים לדבר איתנו?
היי 👋
אוכל לעזור לך?