האם טרנד החתונות בחו"ל יתפוס בישראל?

האם טרנד החתונות בחו"ל יתפוס בישראל?

גן אירועים בשרון

חתונות בחו"ל (או חתונות יעד) , או בשמן הלועזי "Destination Weddings", הופכות בשנים האחרונות לפופולריות ביותר ברחבי העולם. מדובר באירועים שנערכים במקומות מיוחדים מחוץ לגבולות המדינה שבה מתגוררים בני הזוג. שילוב מושלם של נופים עוצרי נשימה, תרבות מקומית ואווירה של חו"ל.
האם הטרנד הזה יתפוס גם בישראל?
חתונה בחוףעל פניו, איזו כלה לא חולמת להתחתן על שפת האגם באיטליה?, מיוחד אחרי דפדוף קצר ברשתות החברתיות. אבל המציאות שונה מאוד מהחלום. רוב חתונות היעד של ישראלים נערכות לא באיטליה או מונקו, אלא באיי יוון והסיבה העיקרית לכך כמו שאתם יכולים לנחש היא העלות וקרבת איי יוון לישראל.
בעבר חתונה בחו"ל הייתה ישר מעלה שאלה על פסולי חיתון שלא יכלו להתחתן כדת משה וישראל, אך כיום לא כך הדבר, ויש זוגות ישראליים שבוחרים להתחתן בחתונה יהודית דווקא בחו"ל מתוך בחירה.
אחוז הזוגות שבוחרים באפשרות זו היא נמוכה מאוד כיום והנה כמה סיבות עיקריות:

חסרונות חתונת יעד: עלויות גבוהות לבני הזוג ולאורחים

החלום של חתונה בטירה עתיקה או על שפת אגם בחו"ל,לעתים מתרסק עקב העלות הגבוהה של חתונה מסוג זה. עלויות אלו מתבטאות הן מבחינת ההוצאות הישירות של בני הזוג, והן מבחינת ההוצאות שנדרשים האורחים להשקיע על מנת להשתתף באירוע. במקרים רבים, כל עלות החתונה נוספת על בני הזוג, או לפחות חלקה העיקרי כאשר האורחים מתבקשים לשלם את עלות הטיסה למקום החתונה.
בשני המקרים העלויות גבוהות מאוד, בין אם מדובר "רק" על מימון עלות לינה במלון, שכמעט תמיד כוללת לילות נוספים מעבר ללילה של החתונה עצמה, מה שמעלה את העלויות הכוללות. השכרת מקום האירוע בחו"ל, עבודה עם חברת הפקות מקומית העוזרת במציאת מקום לחתונה + מקום לינה מתאים יחד עם איתור ספקים מתאימים, כגון צלם, מוזיקה ועוד.
עלויות לאורחים באירוע כזה בדרך כלל כוללים רכישת כרטיסי טיסה ליעד שנבחר. גם אם מדובר ביעד קרוב כמו יוון עלות הטיסה עשויה להיות נטל כלכלי משמעותי.
מלבד ההיבט הכספי, חתונת יעד דורשת מהאורחים להשקיע זמן וימי חופש באירוע. במקרים רבים, האירוע מתארך למספר ימים, והאורחים נאלצים לקחת חופשה ממקום העבודה ומציאת סידור לילדים במידה והם לא טסים לאירוע איתם.

השפעת העלויות על היקף המשתתפים

העלויות הגבוהות משפיעות ישירות על היקף המשתתפים באירוע. בעוד שבחתונה מסורתית בארץ ניתן להזמין מספר רב של אורחים, וכמות המוזמנים הממוצעת בחתונה ישראלית היא כ-300 אורחים, חתונת יעד מגבילה את מספר המשתתפים, מצד אחד מתוך בחירת הזוג המעוניין לצמצם עלויות והן מבחינת האורחים, כאשר חלקם מתקשים לממן את עלות הטיסה לאירוע. מה שעלול ליצור אכזבה מצד המשפחות והחברים הקרובים שלא יוכלו להשתתף.

יתרונות של חתונת יעד:

אם התגברתם על נושא עלות האירוע, אתם תוכלו להרשים את האורחים שלכם באירוע וואו שהם יזכרו לכל החיים. כבר אין צורך להרשים את כולם עם סידורים פרחים יוקרתיים, או זיקוקים ויונים, הנוף המדהים יעשה את העבודה.

היתרון הנוסף של חתונת יעד הוא האופי האינטימי והקרוב של האירוע, שבו נוכחים רק המעגל המשפחתי הקרוב והחברים הטובים ביותר. אם אתם מעוניינים באירוע שבו כל אורח הוא אדם שאתם באמת מכירים ואוהבים, חתונת יעד היא הבחירה האידיאלית. בחתונה כזו, אין צורך להתמודד עם תחושת הניכור הנפוצה בחתונות גדולות שבהן רוב המשתתפים הם מכרים רחוקים או חברים של ההורים. באירוע מצומצם זה, ניתן להקדיש זמן ותשומת לב לכל אורח, מה שתורם ליצירת אווירה חמה ומשפחתית.

כמו כן, קל יותר להתאים את החתונה לצרכים והעדפות של האורחים כשמדובר בקבוצה קטנה ואינטימית. המפיקים יוכלו להתמקד בפרטים הקטנים ולהבטיח שכל אחד מהאורחים יהנה מחוויה אישית ובלתי נשכחת. בנוסף, הרעיון של חתונה שנמשכת מספר ימים, עם פעילויות ואירועים שונים, מעניק לכם ולאורחים שלכם הזדמנות לחגוג יחד ולהתחבר בצורה שאינה אפשרית באירוע שנמשך כמה שעות בלבד.

קשה מאוד לענות כרגע על השאלה האם לחתונת יעד יש עתיד אצל הקהל הישראלי. כיום, רב הזוגות הצעירים אינם מסוגלים לממן אירוע שכזה וחתונות באולמות וגני האירועים ממומנים בעיקר ממתנות האורחים, אשר אינם קיימות בחתונת יעד.
נכון שתקופת הקורונה הרגילה אותנו לאירועים מצומצמים יותר, אך לא מעט זוגות ישראלים עדיין חולמים על חתונה גדולה בגן אירועים מקורה, ולא אירוע אינטימי עם המשפחה המצומצמת.

התחל צ'אט
רוצים לדבר איתנו?
היי 👋
אוכל לעזור לך?