חתונה עם תקציב מוגבל – על מה לשים לב

חתונה עם תקציב מוגבל – על מה לשים לב

אם אתם זוג צעיר שאין לו 100-250 אלף שח להוציא על חתונה, ואתם מעוניינים לערוך אירוע לא גדול מדי לכ-50-100 אורחים בתקציב מוגבל מאוד, אך שעדיין יראה טוב, זו משימה קשה, אך לא בלתי אפשרית.
לפניכם 5 פרטים שאתם חייבים להחליט עליהם על מנת לעמוד בתקציב:

חתן וכלה עם זר פרחים

1. מקום האירוע – לא סתם הפריט הזה הוא הראשון ברשימה שלנו. עלותו של אולם או גן אירועים במרכז, יכולים להגיע לסכומים די גבוהים, ולכן בחירה נכונה של מקום האירוע היא המפתח לחיסכון שלכם. אם החלטתם על תקציב של 20000 ש"ח, גן אירועים או אולם אינם מתאימים לכם. אבל יש לא מעט אפשרויות שעדיין יכולות להתאים לכם:
–  בארץ יש לא מעט וילות לאירועים, שיכולות להתאים לכם. חפשו וילה או לופט כזה באזורים שונים בארץ.
– טקס החופה ניתן לערוך גם בגנים לאומיים כמו קיסריה או מצדה. זה כרוך כמובן בכמה הגבלות, כגון אורך האירוע מוגבל לשעה וחצי והכנסת כיבוד קל בלבד באישור מנהל האתר.
– אירוע אינטימי בחצר ביתכם – אם יש להוריכם או לחבריכם חצר גדולה, ניתן לערוך אירוע גם שם, בדרך כלל בעלות סמלית או אפילו בחינם.

2. צלם – זה יכולה להיות הוצאה לא קטנה, אבל באירוע קטן, שבו יש צורך רק בצלם אחד, זה לא יעלה לכם הון תועפות, אבל זה חובה! אל תתפשרו על צילום סטילס וצילום וידאו. ההמלצה שלנו היא ללכת על צלם מקומי, שלא יכלול במחיר גם את הוצאות הנסיעה.

3. אוכל ושתיה – כיבוד לאורחים ואלכוהול יכול להיות דבר יקר, במיוחד אם אתם רוצים להגיש לכל אורח סטייק. אין סיכוי שתוכלו לעמוד בתקציב של 20 אלף ש"ח אם תגישו ארוחה בשרית מלווה בוייסקי משובח, אז חשבו על דרכים יצירתיות כשזה מגיע לכיבוד. עשו שיעורי בית והשווה בין הצעות שונות של קייטרינג חלבי, צמחוני ובשרי. והגבילו את האלכוהול רק ליין, וקנו אותו בעצמכם על מנת לחסוך בעלויות. 

4. שולחנות וכיסאות – אם אתם בוחרים בחצר ביתכם כמקום לאירוע שלכם, אתם חייבים לדאוג להושבת האורחים, וכאן נכנס לתמונה הצורך בהשכרת שולחנות וכיסאות, ותכנון נכון של מיקומם של מנת שהמקום לא יהיה צפוף מדי. אם אתם מעוניינים להשאיר קצת מקום לריקודים, מומלץ ללכת על שולחנות ארוכים בצורת ח, או שולחנות ארוכים לאורך החצר. כאשר באמצע תוכלו לערוך את החופה ובהמשך להפוך את המקום לרחבת ריקודים מאולתרת. מחיר השכרת שולחנות וכיסאות לאירוע של 50 איש נעות בין 1500 ל-2000 ש"ח.

5. בגדים – איך אפשר לחשוב על חתונה מבלי לחשוב על שמלת כלה וחליפת חתן? אבל מי אמר ששמלת כלה חייבת לעלות 10 אלף ש"ח? באתרים כמו אסוס אפשר למצוא שמלות כלה בכ- 500-700 ש"ח, ואפשר פשוט לחפש שמלה לבנה מהממת בכל רשת אחרת. שמלות שאינן מוגדרות כשמלות כלה, זולות הרבה יותר. לגבי חליפת חתן, נסו להשכיר חליפה או ללכת על מכנס אלגנטי וחולצה ללא המקטורן, כי מה אתם תעשו עם חליפה אחרי החתונה?

אלו 5 הפריטים לכל זוג צעיר פשוט חייב לאירוע שלהם, לפי חשיבות ומרכיב העלות שלהם באירוע. על כל שאר הפינוקים תוכלו לחשוב רק אם נשאר לכם תקציב, אחרי שסגרתם על 5 הפרטים הנ"ל.

התחל צ'אט
רוצים לדבר איתנו?
היי 👋
אוכל לעזור לך?