עלויות חתונה בישראל – על מה עלול ללכת כל התקציב שלכם מבלי שתשימו לב?

עלויות חתונה בישראל – על מה עלול ללכת כל התקציב שלכם מבלי שתשימו לב?

אם אתם זוג צעיר בתחילת דרכו המנסה לארגן חתונה בתקציב מסוים, אתם בוודאי יודעים כבר מהם 3 הדברים שהכי ינגסו בתקציב שלכם:

בחירת מתחם לאירוע:

לרובינו הבחירה די ברורה – אולם או גן אירועים. לא כל אחד רוצה להיות הרפתקני מדי ביום הגדול שלו וללכת על חתונה בחוף הים או בקרחת יער. עלות אולם או גן אירועים במרכז תהיה תלויה כמובן באזור בו המתחם ממוקם, מידת הפופולריות שלו, עונת החתונה ואפילו יום השבוע בו אתם מעוניינים לקיים את החתונה. אל תשכחו לשאול בגן האירועים אם יש עלויות נוספות שאינן רשומות בחוזה הבסיסי, כגון עלות נוספת עבור כל שעה מעבר לשעה סיום האירוע עליו סוכם בחוזה, או תשלום עבור מלצרים נוספים אם תצטרכו להגדיל את כמות האורחים.
חשוב מאוד גם לשים לב לפרט הספקים בחוזה עם גן אירועים. יש אולמות שיחייבו אתכם לעבוד רק עם רשימה מסוימת של ספקים מצורפת לחוזה. יתכן ומדובר בספקים אמינים וטובים, אבל זה מאוד מגביל אתכם בבחירת הספקים ועלול לעלות לכם יותר מאשר בחירת ספק חיצוני.

אם אתם לא סגורים האם תרצו לשלם מאות שקלים על כל אורח באולם, ומעוניינים לבדוק אופציות נוספות, כמו חתונה בטבע או חתונה במועדון של היישוב שבו גרים ההורים, אתם חייבים לבדוק את עניין העלויות והאישורים הנדרשים בכל אחד מהמקומות הנ"ל.
השכרת גנרטורים ומאוורים או פטריות חימום (תלוי בעונת החתונה), וכן השכרת הציוד כגון שולחנות, כסאות, מפות ושירותי קייטרינג – אינן זולות. יתכן שחתונה בגן אירועים תהיה אף זולה יותר.

קינוחים מיוחדים בגן אירועים בשרון

עלויות אוכל ושתייה לחתונה:

אולם או גן אירועים במרכז שבחרתם לאירוע שלכם יציע לכם ככל הנראה בקבוק יין לכל שולחן של 8-10 אורחים. אם אתם מעוניינים להשקיע בבר לאירוע שלכם, זה לא עניין זול, ויש לכם 3 אפשרויות: להשכיר את שירותי הבר של המקום, או לשכור שירותי בר חיצוניים או לבקש מבעל המקום לאפשר לכם להביא אלכוהול נוסף שיוצב במרכזי השולחן.
השכרת שירותי בר של המקום יוריד מכם את כאב הראש של חיפוש ספק נוסף, אבל העלות יכולה להיות די גבוהה במיוחד אם מדובר באירוע גדול. המחיר יכול לנוע בין 20-50 ש"ח תוספת לאורח תלוי באלכוהול שתבחרו. השכרת עמדת בר אקטיבי חיצונית תעלה לכם בין 3000-5000 ש"ח תלוי בכמות הברמנים והאלכוהול שתבחרו. גם כאן, כמו באפשרות השלישית ניתן לספק אלכוהול באופן עצמאי, ומומלץ לנצל נסיעה לאילת או מבצעי חגים לרכישת כמות אלכוהול גדולה לאירוע.

עלויות עיצוב לחתונה:

אולי זה ישמע לכם מוזר, אבל דווקא בעלויות אלו כלות צעירות נוטות להפריז בצורה מוגזמת. אם החלטתן לא לשכור את שירותיה של מעצבת אירועים, אלא לעשות הכל בעצמכם, חשוב לדעת מתי לעצור מבחינת עלויות. אם אתן פשוט חייבות לרכוש פמוט מדהים לכל מרכז שולחן, תחשבו היטב מה תעשו אחרי האירוע עם 20-30 פמוטים ענקיים שהשקעתם בהם לא מעט כסף. פינטרסט הוא מקור מצויין לרעיונות עיצוביים, אבל רק אם הכל נעשה במידה!

 

התחל צ'אט
רוצים לדבר איתנו?
היי 👋
אוכל לעזור לך?