תקשורת בעת ארגון חתונה

תקשורת בעת ארגון חתונה

חתונה זה אירוע גדול שמצריך תכנון רב, אך גם הוצעה גדולה מאוד של כסף. התכנון יכול להיות דבר מאוד מלחיץ, זה אולי גם המקום בו אתם מתחילים לתכנן תקציב משותף ראשון, ולכן תקשורת, ובמיוחד תקשורת נכונה, היא מפתח לתכנון אירוע בסדר גודל זה בלי מתח עודף.

להתלונן ולא להאשים:

תכנון חתונה הוא בדרך כלל המקרה הראשון בו תצטרכו לקבל החלטות כלכליות ראשונות כזוג. זה הבסיס שלכם לחיי משפחה המלאים בהחלטות מסוג זה. גם כמות התכנון הלא מעטה גורמת ללחץ במיוחד אצל הכלות. נכון שאת לחוצה, אבל האשמות לא ממש יביאו אתכם לפתרון, והסיכוי שתגיעו לעמק השווה הוא די קלוש.
בהחלט מותר להתלונן, אבל עשי זאת בלשון "אני". אני בלחץ מתכנון החתונה, אני זקוקה לעזרה. ואל תשתמשי במונח "אתה". אתה לא עוזר בתכנון, אתה חייב לטפל ב….
אם הקפידו על 2 כללים פשוטים אלה כבר מתחילת הדרך כזוג, זה יעזור לכם לא רק בתכנון החתונה, אלא גם בהמשך הדרך.

זוג מתיבק

קבעו פגישה עם בן הזוג לשכן על מנת לדון בתכנון האירוע:

אולי זה נשמע לכן קצת מגוכך, הרי אתם מדברים על החתונה כל יום, כל היום, אבל השאלה, האם הצד השני באמת מקשיב לכן? פגישה מסודרת, אליה תביאו את רשימת המטלות או טבלת תכנון בה החלטתן להשתמש תביא תוצאות טובות יותר, מאשר דיון יומיומי באירוע. שניכם מגיעים ל"פגישה" במצב רוח של "אנחנו הולכים לדון בפרטי החתונה", ולכן בזמן קצר אפשר להשיג התקדמות ממשית בתכנון.

איזה אנרגיות את משדרת?

אם את כל הזמן לחוצה, ואולי הלחץ הזה מתורגם לאגרסיה מילולית לכל הסובבים, אז את חייבת להבין שלבן הזוג שלך לא ממש רוצה להיות לידך כשאת עסוקה בתכנון. הוא מרגיש שהוא לא באמת יכול לעזור לך, ומעדיף להתרחק עד יעבור הזעם.
להודות שיש לכם את הבעיה שמתוארת מעלה, זה קשה, אבל לפעמים אין ברירה, ואת פשוט חייבת להודות לפני ארוסך שאת לא מתמודדת עם הלחץ, וזקוקה לעזרה. אולי כשתסתכלו על זה ביחד ניתן יהיה למצוא פתרון שאת לא רואה לבדך.

בקשי עזרה:

"אבל מה הוא לא רואה שאני צריכה עזרה עם….?" כל כלה יכולה להשלים את המשפט הזה ב-10 צורות שונות, והתשובה עדיין תהיה "לא, הוא לא רואה". אם אתן זקוקות לעזרה במשהו בעת תכנון החתונה, בקשי מבן זוגך עזרה! הגדירי את הבקשה שלך במדויק ופרטי את כל מה שאת צריכה שהוא יעשה. זה אולי נשמע ילדותי, אבל רק ככה תוכלו למנוע טינה על זה שהוא לא עוזר לך. את פשוט לא ביקשת עזרה.

זכרו, זו תקופה לחוצה לשניכם, וחשוב לעבוד על תקשורת לא פחות מאשר על תכנון החתונה על מנת שתגיעו לחופה כזוג מאושר, ולא כזוג ששרד את זה.

מקווים שעזרנו,
צוות גן הפקאן
גן אירועים במרכז

התחל צ'אט
רוצים לדבר איתנו?
היי 👋
אוכל לעזור לך?